عرضه دیسک‌های حالت جامد SSD، انقلابی بزرگ در زمینه دستگاه‌های ذخیره سازی
نوشته شده توسط : اینفورتکس

بدون شک عرضه دیسک‌های حالت جامد یا همان SSD انقلابی بزرگ در زمینه دستگاه‌های ذخیره سازی بود. درایو‌های SSD در حالی عرضه شدند که این بازار سال‌های سال تحت انحصار دیسک‌های مغناطیسی بود که نه تنها سرعت قابل توجهی ارائه نمی‌کردند بلکه امکان بروز خطا در آنها بسیار زیاد بود. محصولات موجود در خانواده SSD شامل دستگاه‌های اینترپرایز نیز می‌شوند. یک درایو SSD اینترپرایز در سیستم‌های ذخیره سازی، سرورها و یا DAS ها به کار برده می‌شود. این درایو‌ها با توجه به ساختار مخصوص خود عمر بسیار بالایی دارند و برای استفاده در سرور‌ها بسیار مناسب هستند. درایو‌های SSD معمولا با استفاده از تکنولوژی NAND ساخته می‌شوند. این تکنولوژی اجازه می‌دهد تا عملکرد دستگاه ذخیره‌سازی به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کند و در کنار آن نیز حتی مصرف نسبت به دیسک‌های مغناطیسی کاهش زیادی داشته باشد. دستگاه‌های اینترپرایز حتی نسبت به محصولات معمولی SSD کارایی بهتری دارند و طول عمر آنها بسیار افزایش پیدا کرده است. از ویژگی‌های بارز محصولات اینترپرایز می‌توان به محافظت از داده‌ها حتی در صورت قطع منبع تغذیه و برق، تصحیح خطا‌های احتمالی، کیفیت و ماندگاری در مدت زمان طولاتی و گارانتی بسیار مناسب یاد کرد. همچنین باید بازهم ذکر کرد با توجه به اینکه در این نوع درایو از دیسک‌های متحرک استفاده نشده، طول عمر آن افزایش پیدا کرده و میزان خطا نیز به صورت قابل توجهی کاهش داشته.

در درایوهای SSD که اولین بار ساخته و به بازار عرضه شد، از (SLC) NAND FLASH استفاده می‌شد که به ازای هر سلول یک بیت را ذخیره می‌کرد. بهترین کارایی این نوع حافظه اجازه انجام صد هزار عمل نوشتن اطلاعات برای هر سلول بود که عددی بسیار قابل توجه است. گذر زمان و پیشرفت تکنولوژی در ساخت این نوع دستگاه‌های ذخیره‌سازی به خصوص NAND باعث شد تا از گزینه‌های Flash NAND با پایداری کمتری استفاده شود. از این نوع می‌توان به MLC، TLC و D NAND. 3 اشاره کرد. بدین ترتیب استفاده از پایداری کمتر باعث شد تا حجم درایو‌های SSD افزایش پیدا کرده و در سمت مقابل قیمت تمام شده نیز کاهش پیدا کند.

درایو‌های SSD توسط تولید کنندگان مختلفی مثل سامسونگ به بازار عرضه می‌شوند. این شرکت‌ها شاید گزینه‌های متفاوتی با پایداری مختلف را به بازار عرضه کنند. البته هر کدام از این محصولات اهداف خاصی را دنبال می‌کنند. به عنوان مثال ممکن است که یک درایو SSD با حجم بسیار بالا برای خواندن بسیار زیاد در برنامه‌های پر تراکم ارائه شود. بدین ترتیب مدل‌های مختلف از SSD به وجود می‌آید. به عنوان مثال یک درایو قدرت این را دارد که به اندازه تمام حجم خود صرفا در یک روز عملیات نوشتن و پاک کردن را انجام دهد، اما محصولی دیگر قدرت این را دارد که به اندازه کل حجم خود، 25 بار عملیات نوشتن و پاک کردن به صورت کامل را در طول یک روز انجام دهد.

محصولات SSD بر خلاف هارد دیسک‌ها در انوع مختلفی به بازار عرضه می‌شوند. این محصولات می‌توانند در اندازه و ابعاد مختلف با استفاده از اتصالات مختلف به کامپیوتر متصل شوند. به عنوان مثال SSDها می‌توانند از اتصالاتی مثل SATA، SAS و حتی PCI-E پشتیبانی کنند. بدین ترتیب نگرانی از لحاظ سرعت انتقال داده‌ها وجود نخواهد داشت چون تنها محدودیت را قدرت اتصالات استفاده شده به وجود می‌آورد. مدرن‌ترین اتصالات SSD در واقع M.2 است که از سیستم PCI-E استفاده می‌کند و نصب آن برای هر کاربری بسیار آسان خواهد بود.

یکی از شرکت‌های پیشتاز در زمینه طراحی اس اس دی اینترپرایز در واقع شرکت سامسونگ است. آنها با طراحی‌های نوین خود همیشه سعی در عرضه تکنولوژی‌های جدید هستند. این شرکت سعی می‌کند تا با باز کردن دروازه‌هایی جدید در زمینه تکنولوژی طراحی و ساخت درایو‌های SSD، محصولاتی بسیار مناسب به بازار عرضه کند. شرکت سامسونگ در زمینه طراحی درایو‌های SSD اینترپرایز بسیار موقف عمل کرده و تسبت به دیگر رقبا قدرتمند‌تر است. طول عمر بالا، استفاده از تکنولوژی‌های ساختار شکن، سرعت فوق‌العاده و ... باعث شده است تا سامسونگ محصولات بسیار خوب برای استفاده در تمام نسل‌های مختلف سرور‌های HPE و سوپرمیکرو در بازار داشته باشد.





:: بازدید از این مطلب : 256
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 مرداد 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: